Direktor Eko-fonda Draško Boljević sa saradnicima, sastao se sa resornim ministrom Sašom Mujovićem

Između Ministarstva energetike i rudarstva i Eko-fonda postoji ogroman prostor za saradnju, ocijenili su njihovi predstavnici i dodali da je važno zajednički raditi na sprovođenju konkretnih programa i projekata, kao i na daljem razvoju i osnaživanju Fonda.

„Eko-fond je od Ministarstva energetike i rudarstva prepoznat kao partner koji može pružiti značajan doprinos u realizaciji konkretnih projekat u oblastima energetske efikasnost i obnovljivih izvora energije i na taj način doprinijeti postizanju ciljeva dekarbonizacije do 2030. godine“, navodi se u saopštenju tog Vladinog resora.

Podrška Eko-fonda, kako je ocijenjeno, može biti naročito značajna na implementaciji paketa podrške Evropske komisije (EK) za prevazilaženje energetske krize.

Boljević je predstavnike Ministarstva upoznao sa programima koje realizuje Eko-fond namijenjenim građanima, privredi i javnom sektoru.

Mujoviću su posebno bili interesantni programi koji imaju za cilj smanjenje upotrebe fosilnih goriva u sektoru saobraćaja, koji je, poslije energetskog sektora, glavni izvor CO2 emisija. Predstavnici Eko-fonda su Mujovića informisali o glavnim problemima u sektora saobraćaja, koji se odnose na visok stepen motorizacije, starenje voznog parka, nizak udio javnog prevoza, i oslanjanje dominantno na drumski prevoz.

„Eko-fond već sprovodi određene programe u okviru kojih je obezbijedio subvencije za nabavku električnih i hibridnih automobila, a koje imaju za cilj podizanje svijesti o važnosti prelaska na čistije vidove transporta. Ocijenjeno je da je ove programe potrebno značajnije podržati u narednom periodu, ali isto tako raditi na obezbeđivanju stabilnog izvora prihoda za sprovođenje podrške dekarbonizacije saobraćaja, kroz unapređenje zakonskih rješenja koja regulišu naknade za putarinu i registraciju motornih vozila“, dodaje se u saopštenju.

Ministarstvo energetike je, kako su kazali, iskazalo spremnost za podršku inicijativi većeg korišćenja električnih i hibridnih vozila u javnom sektoru, koji na svom primjeru mora pokazati opredeljenost za smanjenje upotrebe fosilnih goriva.